preskoči na sadržaj

Tehnička škola Ruđera Boškovića Vinkovci

 > Naslovnica
VIJESTI

Školsko istraživanje “Kako učenici prihvaćaju samostalne aktivnosti kroz domaće zadaće?“

Autor: Andreja Pokas, 8. 3. 2025.

Potaknuta promišljanjima o Modularnoj nastavi koja nas sve očekuje u strukovnim školama provedeno je istraživanje kod učenika -ispitanika od 1 do 3 razreda Tehničke škole Ruđera Boškovića Vinkovci koji su upisali strukovna zanimanja prema postojećem modelu nastavnih planova i programa struke s ciljem saznanja koliko su učenici voljni  i motivirani pisati domaće zadaće, seminare, crtati grafičke radove, izrađivati izvješća nakon odrađenog mjerenja, provesti samostalna istraživanja određenog područja u modulu i samostalno izvesti kod kuće prikaz zaključaka temeljem istraživanja, ispunjavati ih pravodobno kod kuće i u rokovima prilagati na nastavnim satima modula.

Naime, modularna nastava donosi nam novinu kroz trajanje određenog broja sati puno kraćeg od dosadašnje predmetne nastave pa se propušteno treba brže nadoknaditi ne čekajući kraj godine za ispravak negativne ocjene. Kroz zanimljiva pitanja učenici, 216 odabranih ispitanika  od prvog do trećeg razreda četverogodišnjih strukovnih smjerova u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića Vinkovci su anonimno odgovorili što uistinu misle o radu kod kuće i pridržavanju rokova u ispunjenju zadaća samostalnog rada.

Na početku su ispitanici odgovarali na upit gdje ih je 39% smatraju li pisanje domaćih uradaka važnim ponavljanjem gradiva, učenjem ili utvrđivanjem već stečenih znanja gdje ih je 39% smatralo važnim dok je 42% uopće ne smatra važnim, ostali postotak (19% ) je priznao da im pisanje domaćih zadaća stvara poteškoću u samostalnom radu pa ih nisu rado voljni pisati.

Doprinos u učeničkom upravljanju vremenom za učenje, motivaciji u planiranju obveza  samoregulaciji vremena za učenje, odgovornosti i samostalnosti u radu ispitanici su u 27% smatrali bitnim, 29% misli da im uopće ne pomaže, dok veliki postotak ispitanika od 44% smatra gubitkom slobodnog vremena bez učinaka na njihove kompetencije.Kada su promišljali o svojim osjećajima koji se javljaju zbog obveze pisanja domaćih uradaka 44% smatra navedeno izvorom stresa i napetosti zbog samostalne obveze i roka za nju, 33% se smatra nekompetentnim bez pomoći kolega ili kolegica u razrednom odjelu, dok je svega 23% se smatra visoko motiviranim za izraditi samostalni rad kod kuće u miru. Pretpostavka ovom  pozitivnom odgovoru su odlični i visoko vrlo dobri učenici kojima je uspjeh i kompetencije  iznimno važni. Ostali će ili prepisati od nekog u školi jer nemaju svjesnost o pozitivnom izazovu pronalaska rješenja.

Svjesnost o važnosti domaće zadaće u smislu učenja odgovornostima i razvojem navike učenja ima samo 29% ispitanika, dok 44% misli da im služi samo za odgađanje obveze učenja. 28% se ipak odlučilo da ih domaća zadaća uvjetno „ prisili“ na dosjećanje onoga što su u školi učili.Promišljanja ispitanika o funkcionalnosti samostalnog istraživanja, pripremanja i pisanja kod kuće nakon čega na nastavnom satu provjeravaju svoje spoznaje i zaključke smatraju jako važnim 31%, uvjetno funkcionalnim 38% dok je slabije motivirano 31% koji ne žele dodatni rad.

Kad je u pitanju etičnost i moral kod prepisivanja domaćih zadaća 29% ispitanika nije zabrinuto zbog ne etičnosti ili suprotnosti osposobljavanjem za rad, 40% dijeli mišljenje da to svi učenici rade, a 31% želi brzinske rezultate na lak način i pri tome im nije važno kako će do njih doći. Odgovori upućuju na društveni pad morala koji se odražava i na učeničko promišljanje o etičnosti ponašanja.

Upit ispitanicima o razvoju njihove kreativnosti, istraživanja i razvoja njihova interesa u 38 % su izrazili želju što više sudjelovati u tome kako bi razvili kompetencije, 34% je samouvjereno da im neće biti potrebno u obavljanju budućeg posla dok 27% inertno jer namjeravaju promijeniti buduće zanimanje.

Na pitanje koliko ih intrigiraju rezultati istraživanja koje im zadaje nastavnik na satu kao domaću zadaću 18% ispitanika je odgovorilo da su jako zaiteresirani , većinom su indiferentni (49%) jer trebaju uložiti trud i vrijeme ili su ih otpori u učenju kod kuće jači od interesa.29% ispitanika je mišljenja da im domaća zadaća  ne pomaže u postignuću boljih ocjena na ispitima, 19% smatra da  urađena domaća zadaća ima uzročno posljedičnu vezu sa boljim ocjenama na ispitima, dok je 53 % ispitanika misli da im samo ponekad pomaže.

Kod  upita vremena  uradaka kod kuće 2h ili više od toga važno zbog redovitosti i pravovremenosti samostalnog  ispunjavanja obveza 51% ispitanika smatra često važnim,  22% u potpunosti važnim što zajednički predstavlja većinu a polovina misli da profitira ukoliko zadaću uspije riješiti u 2h svog vremena kod kuće, dok je svega 27% odgovorilo ne slažući se s tom tvrdnjom.

Tvrdnju sa „PISA in Focus 46 OECD „ sa poveznicom socioekonomskog statusa učenika sa vremenom provedenim u izradi domaćih zadaća smatraju ispravnim 37%  sa urbanih područja i 28% ispitanika iz ruralnih područja dok 35% povezuje svoj rad kod kuće sa većim brojem braće i sestara koje treba čuvati ,pomagati u kućanstvu i sl.

Suglasnost u ukupnosti pisanja domaćih uradaka sa poveznicom uspjeha u kasnijim zvanjima uočava 21 % ispitanika, ostali ili treba podsjetnik ili uopće ne žele misliti o sadržaju iz škole kod kuće.

Detalji istraživanja priloženi su u datoteci.

                                                                      Istraživanje i analizu provela :

                                                                Andreja Pokas ,mag. ing. građevinarstva

 




Priloženi dokumenti:
Foto_11.png (24.98 KB)
Foto_12.png (29.60 KB)
Foto_13.png (19.63 KB)
Foto_14.png (42.13 KB)
Foto_15.png (32.10 KB)
Foto_1.png (23.73 KB)
Foto_2.png (26.65 KB)
Foto_3.png (28.27 KB)
Foto_4.png (30.10 KB)
Foto_5.png (32.63 KB)
Foto_6.png (32.49 KB)
Foto_7.png (32.01 KB)
Foto_8.png (28.10 KB)
Istrazivanje__Kako_ucenici_prihvacaju_samostalne_aktivnosti_kroz_domace_zadace,_seminare,_graficke_radove.pdf (414.21 KB)




Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 3. 2010.

Ukupno: 1686585
Ovaj mjesec: 6120
Ovaj tjedan: 434
Danas: 69
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Tehnička škola Ruđera Boškovića Vinkovci / Stanka Vraza 15, HR-32100 Vinkovci / web2.ss-tehnicka-rboskovica-vk.skole.hr / tsvk@ss-tehnicka-rboskovica-vk.skole.hr
preskoči na navigaciju