Međunarodni dan sjećanja na žrtve Holokausta - 27. siječnja
Autor: Mirela Dobutović, 26. 1. 2024.
Međunarodni dan sjećanja na žrtve Holokausta obilježava se 27. siječnja, na dan kada je 1945. godine oslobođen najveći nacistički logor smrti Auschwitz-Birkenau. Holokaust provođen od strane njemačkog nacističkog režima nad šest milijuna Židova, Roma, Slavena, homoseksualaca, osoba s invaliditetom, političkim protivnicima nacizma i ratnim zarobljenicima ostavio je trajnu mrlju na povijesti čovječanstva koju nitko stoljećima neće moći izbrisati. Ovaj dan sjećanja proglašen je rezolucijom Opće skupštine Ujedinjenih naroda 2005. godine. Hrvatska je u studenome 2005. postala stalnom članicom Radne skupine za međunarodnu suradnju na području obrazovanja, sjećanja i istraživanja o holokaustu i tu su odgovornost podizanja svijesti o prevenciji genocida željeli preuzeti i nastavnici naše škole. U povodu Međunarodnog dana sjećanja na žrtve Holokausta nastavnici naše škole Mirela Dobutović, Tihana Mudrovčić, Dragana Kandrać, Marija Pavić, Sandra Šimunović, Željka Golek, Ena Mijolović, Dobrila Hemetek, Lidija Kordić, Benjamin Dobutović i Josip Paulić potaknuli su učenike da pokažu osobnu inicijativu i odgovornost u koordinaciji interdisciplinarnih aktivnosti, koje su uključivale glazbu, literaturu, povijest, teologiju, filozofiju, fiziku, strojarstvo, strane jezike i druge discipline. Izrađeno je i prezentirano mnoštvo prezentacija, digitalnih plakata i mnoštvo crteža koje možete vidjeti u holu škole i u fotogaleriji. Kroz sve te aktivnosti skrušeno i s poštovanjem prisjećamo se patnje i stradanja svih žrtava holokausta, a posebno židovskog naroda. Dužnost je i obveza prema svim žrtvama holokausta prisjećanje i komemoriranje, a poučavanjem o Holokaustu borimo se za svijet u kojem se to više nikada neće ponoviti.
Obilježavanje Međunarodnog dana sjećanja na žrtve Holokausta je i ove godine bilo održano u nekoliko dijelova. Nastavnici Mirela Dobutović, Tihana Mudrovčić, Marija Pavić, Sandra Šimunović, Željka Golek, Dragana Kandrać, Ena Mijolović, Dobrila Hemetek, Lidija Kordić, Benjamin Dobutović i Josip Paulić pokušali su ohrabriti učenike da pokažu osobnu inicijativu i odgovornost u koordinaciji interdisciplinarnih aktivnosti, koje su uključivale glazbu, literaturu, povijest, teologiju, filozofiju, fiziku, strojarstvo, strane jezike i druge discipline.
Izrađeno je i prezentirano mnoštvo prezentacija, digitalnih postera i plakata i mnoštvo crteža koje možete vidjeti u holu škole i u fotogaleriji. Učenici 4 raz. su na satima hrvatskoga jezika održali prezentacije na temu Književnost holokausta, učenici 3.f, 2.b, i 1.a razreda su na satima hrvatskoga jezika pogledali kratki video o kući gdje se skrivala Anne Frank, čitali su ulomke iz njenog dnevnika, i govorili o njenom životu. Učenici 1.d razreda su izradili i mali rječnik Holokausta.
U 3.f razredu na satima hrvatskoga jezika učenici su održali kratko predavanje o Holokaustu, prezentaciju je pripremio učenik Antonio Međeši. U drugom dijelu su imali radionicu te su izrađivali umne mape.
Učenici 4.f i 4.e razreda su na satu fizike poslušali nekoliko prezentacija na temu Koncentracijski logor – Dora-Mittelbau gdje su logoraši u neljudskim uvjetima izrađivali tj. proizvodili rakete dalekog dometa. Zatim su izradili mnoštvo postera i plakata koji su izloženi u holu škole i postavljeni na web stranicu škole. Na satima engleskoga jezika učenici 2.b, 3.d, 4.c, 4.d, 4.e, i 4.f razreda su pogledali film Dječak u prugastoj pidžami te smo raspravljali o onome što smo vidjeli, održano je mnoštvo prezentacija na temu: Sudbina ljudi iz koncentracijskim logorima, Žrtve totalitarnih sustava, Prisjetimo se kako ne bi zaboravili….zatim su izradili mnoštvo plakata i digitalnih postera izloženih u školi i objavljenih na facebooku i web stranici škole.
Na satima radioničkih vježbi su izrađene makete logora i nekoliko prezentacija te crteža, održana je prezentacija o Holokaustu te o izgledu plinskih komora.
Na satima etike učenici su izrađivali plakate o odnosu dobra i zla, antiliberalnim političkim doktrinama u odnosu na ljudska prava, utjecaji nacističke medicine i eugenike na razvoj bioetike i o filozofskom problematiziranju zla i dehumanizacije čovjeka. Učenici 4.f razreda su održali nekoliko prezentacija te su imali kratku diskusiju na temu Holokausta. Nastavnik Josip Paulić je 26. siječnja održao predavanje o Holokaustu učenicima 1. i 2. razreda na satima povijesti. Također na satima povijesti nastavnica Dragana Kandrać je održala predavanje a zatim su učenici izrađivali umne mape. Nastavnica Lidija Kordić je zajedno sa svojim učenicima raspravljala o izgradnji logora smrti, te o lokacijama gdje su bili smješteni.
IMG-73753da6a6001dd9c1b8de13f0212f3a-V.jpg (207.13 KB)
IMG-bd82d8f5a04733831df8c4aba32bb301-V.jpg (241.79 KB)
IMG-c2fd7add5432fb8e9456249bca099322-V.jpg (234.43 KB)
MicrosoftTeams-image_(9).png (1.92 MB)